HTML

isoldeolvas

Friss topikok

Címkék

analízis (10) antipszichiátria (1) Arsan (1) Austen (1) Auster (9) Baddeley (1) banks (2) Barabási (1) Baricco (2) Bauer (1) Baxter (1) Bentall (2) Bester (1) Bloom (1) Bradbury (1) Brautigan (1) Brown (1) Chandler (1) Changeux (1) chicklit (2) Csepe (1) csermely (2) Csermely Gyula (1) Csíkszentmihályi (1) Cunningham (1) Dahl (4) Dick (1) Dylan (1) Edwards Jones (1) életrajz (3) Ellis (1) eroszak (2) Evans (1) Fable (3) fantasy (10) Fejős (1) film (1) Firefly (2) flow (1) Füredi (1) Gaiman (9) Gordon (1) Grahame Smith (1) Grimwood (1) Gyacsenko (1) Haddon (2) halozat (2) Hamilton (1) Herczog (1) Herman (1) Hobb (1) Hoffmann (1) Hornby (1) Huszár (1) Huxley (1) Hyperion (2) interperszonális (1) jóga (1) Karterud (1) Kehlmann (1) kepregeny (2) képregény (1) Kesey (1) Kinsella (8) kognitiv (7) Kosza (1) krimi (4) Kullmann (1) Laurie (1) Lázár Ervin (1) Lehane (2) Lelord (3) Lénárd (2) Lurija (1) Malan (1) Marquez (1) Maynard (1) McAffrey (1) McCullough (1) Mero (1) Miller (1) Mitchell (1) Moore (7) Morgan (3) Mórotz (1) mozgásterápia (2) Murakami (1) Nemeth (2) Niffenegger (3) onsegito (1) Orlean (3) Pelevin (1) Perczel (1) Perez Reverte (1) pratchett (4) pszichiátria (1) pszichoterapia (22) pszichoterápia (5) Racsmany (3) Rados (1) Raffai (1) rehab (2) Ross (1) Salinger (3) Schatzing (1) sci fi (28) séma (1) shopaholic (5) Simmons (2) Smiles (1) Steinhauer (3) Stern (2) Sullivan (1) szelfpszichológia (1) Szendi (2) Szerb Antal (1) Szőnyi (1) sztrugackij (7) tankönyv (5) Tényi (1) terhesség (2) Tokaji Zsolt (2) TothKrisztina (1) Townsend (1) trauma (2) Tringer (2) utikonyv (1) vancsa (1) Vian (1) Vígh (1) Waltari (1) Yalom (3) Young (1) Zafon (2) Zelazny (1) zene (1) Zsoldos (1) Címkefelhő

Nick Hornby: Pop, csajok, satöbbi

2007.09.23. 14:30 isolde

Mit is kellene erről a könyvről mondanom. Úgyis mindenki olvasta. Kötelező.
Szóval a történet. Rob, a lemezbolt-tulajdonos szakít a nőjével, Laurával. Pontosabban, Laura otthagyja. Rob rájön, hogy eddigi élete során minden csaja otthagyta, ezért végiggondolja az előző elhagyatásait, és találkozik azokkal a csajokkal, hátha így kiderül valami tanulság. Eközben saját lemezboltjában dolgozik a két zenegeek különc alkalmazottjával egyetemben, akik viccesek, valamint megismerkedik Marie La Salle gyönyörű amerikai country-énekesnővel.  Ennyi a történet.
A regényt Rob írja E/1-ben, kb annyira hitelesen, hogy máig is titkon meg vagyok győződve róla, hogy Nick Hornby valójában egy lemezboltban dolgozik és sorra kirúgják a csajai*.  Elmeséli, amit a popzenéről és a párkapcsolatokról tudni lehet, kb minden oldalon arra gondol az ember, hogy "hát persze, velem is pont így szokott lenni!", pedig én lány vagyok. Szöges ellentéte a népszerű szinglicsaj-regénynek, nem azért, mert pasi írja, hanem mert hiteles, intelligens, vicces, ironikus, remekül megírt könyv.
Film is készült a regényből, ami meglepően jó.

*Nem is olvastam tőle semmi mást, nehogy kiderüljön, hogy mégse.

5 komment

Címkék: Hornby

A bejegyzés trackback címe:

https://isoldeolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr985587056

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

37525 2007.09.23. 18:42:01

Én általában pillanatok alatt elfelejtem az összes mellékszereplőt egy könyvben, és amikor később újból megjelenik, akkor azon gondolkodom, hogy "ez most melyik is volt?". Ami után jön az a fázis, hogy "úgyis mindegy, lényegtelen". Ez az első könyv, amiben ez nincs. Az összes szereplő fontos és érdekes... Mellesleg totál véletlenül vettem meg a dublini reptéren :)

picidz 2007.09.24. 10:38:21

Kevés kivételek egyike, mikor a filmadaptáció van olyan jó, mint az eredeti könyv. Nekem is nagy kedvencem.

swoon 2007.10.16. 15:33:50

Jó darab, szeretem én is :]

Fabi Gábor 2008.12.23. 14:45:16

hagy ajánljam még a szerzőtől: - Egy fiúról - Hogyan legyünk jók? Előbbi ismertebb, mert Hugh Granttel készült belőle könyv, utóbbi pedig azért érdekes, mert nő ez E/1-es narrátor. Egyébként jellegzetesen Hornbys mindkét mű. Feltételezem hölgyként a Fociláz nem érdekelne különösebben, de szerintem minden könyve közül ez a legjobb és segít megérteni, miért is imádják a férfiak focit. Amikor a Pop, csajok, satöbbi kijött filmen, a zenész Ákos írt róla kritikát a VOX magazinban, miszerint csalódott szerelmeseknek olyan ez a könyv / film, mint tömeggyilkosoknak a Zabhegyező, egyébként pedig egy jól megkomponált gagyi. Nem értettem ezt akkoriban, mert nekem mestermű, ittam minden szavát, amikor végigolvastam, kezdtem előröl. Persze az Ákos által definiált előbbiekhez tartoztam... Nem olyan régen megint megnéztem a filmet (mint már férj és két gyerekes apa) és bár egy kicsit még most is tetszett (mostmár leginkább a Jack Black-karakter), a filozófia része erősen eltúlzottnak tűnik. :)

Fabi Gábor 2008.12.23. 14:46:10

természetesn film készült Hugh Granttel...
süti beállítások módosítása