HTML

isoldeolvas

Friss topikok

Címkék

analízis (10) antipszichiátria (1) Arsan (1) Austen (1) Auster (9) Baddeley (1) banks (2) Barabási (1) Baricco (2) Bauer (1) Baxter (1) Bentall (2) Bester (1) Bloom (1) Bradbury (1) Brautigan (1) Brown (1) Chandler (1) Changeux (1) chicklit (2) Csepe (1) csermely (2) Csermely Gyula (1) Csíkszentmihályi (1) Cunningham (1) Dahl (4) Dick (1) Dylan (1) Edwards Jones (1) életrajz (3) Ellis (1) eroszak (2) Evans (1) Fable (3) fantasy (10) Fejős (1) film (1) Firefly (2) flow (1) Füredi (1) Gaiman (9) Gordon (1) Grahame Smith (1) Grimwood (1) Gyacsenko (1) Haddon (2) halozat (2) Hamilton (1) Herczog (1) Herman (1) Hobb (1) Hoffmann (1) Hornby (1) Huszár (1) Huxley (1) Hyperion (2) interperszonális (1) jóga (1) Karterud (1) Kehlmann (1) kepregeny (2) képregény (1) Kesey (1) Kinsella (8) kognitiv (7) Kosza (1) krimi (4) Kullmann (1) Laurie (1) Lázár Ervin (1) Lehane (2) Lelord (3) Lénárd (2) Lurija (1) Malan (1) Marquez (1) Maynard (1) McAffrey (1) McCullough (1) Mero (1) Miller (1) Mitchell (1) Moore (7) Morgan (3) Mórotz (1) mozgásterápia (2) Murakami (1) Nemeth (2) Niffenegger (3) onsegito (1) Orlean (3) Pelevin (1) Perczel (1) Perez Reverte (1) pratchett (4) pszichiátria (1) pszichoterapia (22) pszichoterápia (5) Racsmany (3) Rados (1) Raffai (1) rehab (2) Ross (1) Salinger (3) Schatzing (1) sci fi (28) séma (1) shopaholic (5) Simmons (2) Smiles (1) Steinhauer (3) Stern (2) Sullivan (1) szelfpszichológia (1) Szendi (2) Szerb Antal (1) Szőnyi (1) sztrugackij (7) tankönyv (5) Tényi (1) terhesség (2) Tokaji Zsolt (2) TothKrisztina (1) Townsend (1) trauma (2) Tringer (2) utikonyv (1) vancsa (1) Vian (1) Vígh (1) Waltari (1) Yalom (3) Young (1) Zafon (2) Zelazny (1) zene (1) Zsoldos (1) Címkefelhő

Audrey Niffenegger: Az időutazó felesége

2009.06.19. 14:37 isolde

Újraolvastam ezt a könyvet megint, de nem fogok sokat írni róla, mert már írtam először hosszasan itt a magyar kiadásról, aztán még egyszer röviden itt is, amikor angolul olvastam. Most így (asszem) harmadszorra (vagy negyedszerre? ki bírja ezt követni) még mindig tetszett, de máshogy és más miatt, mint eddig. 

Az időutazó felesége egy szerelmi történet, esetenként ebből adódóan tényleg elképesztően romantikus, ezt meg kell hagyni. Szerencsére nem a nyálas hiteltelen műromantika, hanem rendes oldschool klasszik szerelem. Nem giccses. Most így sokadszorra az is feltűnt, hogy nincs is annyira szépen megírva ez a könyv, nem a szövegek miatt szerettem és nem fogok mondatokat idézni belőle, viszont maga a történet és a karakterek meg annyira klasszak, hogy eddig ezt észre sem vettem, visz magával. 

Leginkább most azt hiszem, azért az egyik kedvenc könyvem ez még mindig, mert pont ugyanakkora részben gyönyörű vs. szenvedés benne az élet, mint amilyen az én életfelfogásom szerint. Szerintem nagyjából ennyi sírás, halál, veszteség, kiszolgáltatottság, betegség, bizonytalanság, félelem, igazságtalanság, szerelem, összetartozás, varázslat, boldogság, szusi és punkzene van az életben, mint amennyi ebben a könyvben, és mindezt túlzások és drámázás és nagyjelenetek nélkül kapjuk, ami klassz.

Szomorúak vagyunk mert lesz belőle nyálas romantikus film, itt a trailer. Én nem fogom megnézni, az tuti.

Btw. hol van már Niffenegger új regénye? Már évekkel ezelőtt is azon dolgozott. Nem ártana kicsit belehúzni. 

7 komment

Címkék: Niffenegger

A bejegyzés trackback címe:

https://isoldeolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr965587122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

22899 2009.06.19. 18:57:01

Szeptember 29-én jön. http://bit.ly/163irR

17686 2009.06.19. 19:07:34

Lobo: hű, köszi. Izgulok, hogy jó legyen :)

Maszatkav 2009.06.22. 22:24:14

Jónak tűnik, nemrég olvasgattam utána. Az időutazóért meg én is odáig vagyok!

35559 2009.06.23. 23:31:03

én biztosan nem bírom ki, hogy ne nézzem meg a filmet. az egyik kedvenc könyvem nekem is, ezért nem bírnám ki... bármennyire bármilyen is lesz... de nekem eddig szimpatikus a szereplőválasztás pl.

film 2009.10.31. 21:19:06

egyik kedvenc könyvem, izgultam szintén. a film, szerintem (anélkül, hogy elárulnék belőle részleteket): -a történet vázlatos, a 100 perc miatt nyilván -elnagyolt karakterek, ez fájt nagyon -Claire gyerekkorából szinte semmi -a rosszul sikerült vadászat hiányos története -és ami nagyon hiányzott: a jelenet Henry munkahelyének lépcsőházából nem nagyon rossz, de a könyvhöz képest kb. 30% az egész. mindenképp előbb kell elolvasni, mint megnézni. de nagyon kíváncsi leszek, te mit írsz róla!

17686 2009.10.31. 21:36:21

Én nem fogok semmit sem írni a filmről, mivel nem fogom megnézni.

89842 2010.01.09. 13:00:01

A film szerintem borzasztó, majdnem kijöttem közben a nézőtérről...eszembe sem jutott elolvasni még a könyvet is...de annyira jókat írtok róla, lehet,hogy teszek egy kísérletet:)
süti beállítások módosítása