HTML

isoldeolvas

Friss topikok

Címkék

analízis (10) antipszichiátria (1) Arsan (1) Austen (1) Auster (9) Baddeley (1) banks (2) Barabási (1) Baricco (2) Bauer (1) Baxter (1) Bentall (2) Bester (1) Bloom (1) Bradbury (1) Brautigan (1) Brown (1) Chandler (1) Changeux (1) chicklit (2) Csepe (1) csermely (2) Csermely Gyula (1) Csíkszentmihályi (1) Cunningham (1) Dahl (4) Dick (1) Dylan (1) Edwards Jones (1) életrajz (3) Ellis (1) eroszak (2) Evans (1) Fable (3) fantasy (10) Fejős (1) film (1) Firefly (2) flow (1) Füredi (1) Gaiman (9) Gordon (1) Grahame Smith (1) Grimwood (1) Gyacsenko (1) Haddon (2) halozat (2) Hamilton (1) Herczog (1) Herman (1) Hobb (1) Hoffmann (1) Hornby (1) Huszár (1) Huxley (1) Hyperion (2) interperszonális (1) jóga (1) Karterud (1) Kehlmann (1) képregény (1) kepregeny (2) Kesey (1) Kinsella (8) kognitiv (7) Kosza (1) krimi (4) Kullmann (1) Laurie (1) Lázár Ervin (1) Lehane (2) Lelord (3) Lénárd (2) Lurija (1) Malan (1) Marquez (1) Maynard (1) McAffrey (1) McCullough (1) Mero (1) Miller (1) Mitchell (1) Moore (7) Morgan (3) Mórotz (1) mozgásterápia (2) Murakami (1) Nemeth (2) Niffenegger (3) onsegito (1) Orlean (3) Pelevin (1) Perczel (1) Perez Reverte (1) pratchett (4) pszichiátria (1) pszichoterápia (5) pszichoterapia (22) Racsmany (3) Rados (1) Raffai (1) rehab (2) Ross (1) Salinger (3) Schatzing (1) sci fi (28) séma (1) shopaholic (5) Simmons (2) Smiles (1) Steinhauer (3) Stern (2) Sullivan (1) szelfpszichológia (1) Szendi (2) Szerb Antal (1) Szőnyi (1) sztrugackij (7) tankönyv (5) Tényi (1) terhesség (2) Tokaji Zsolt (2) TothKrisztina (1) Townsend (1) trauma (2) Tringer (2) utikonyv (1) vancsa (1) Vian (1) Vígh (1) Waltari (1) Yalom (3) Young (1) Zafon (2) Zelazny (1) zene (1) Zsoldos (1) Címkefelhő

Dr. Csermely Gyula: Ha 1 nő gyereket akar

2009.08.20. 17:29 isolde

Nem a téma miatt vettem a könyvet, nincs a küszöbön gyermekáldás, hanem mert megláttam, hogy jé, a Csermely Gyula írt egy könyvet. Élőben raliversenyeken találkoztam vele futólag, ahol én tolmácsként dolgoztam, ő meg a pályabejáró autókat vezette. A pasi a "lúzer" szó tökéletes ellentéte, amennyiben sportos, napbarnított, magabiztos, olyan, akin látszik, hogy van pénze és jó kocsija, emellett okos és remek a humora is. Valamint nőgyógyász. Fenti benyomásaimnak megfelelően feltételeztem, hogy biztos okos, jó humorú könyvet írt. És tényleg. 

"Te tényleg gyereket akarsz? - kérdeztem csodálkozva.
Feleségem megismételte a riasztó bejelentést."

Így kezdődik az egyébként igaz történet. Gyula, aki szülész-nőgyógyász és Gabi nevű felesége, aki nem, gyereket terveznek. Gabi ragaszkodik hozzá, hogy Gyula legyen a szülésze, ami különben nem szokás, de Gabi akarja, ám legyen. Gabi a terhessége alatt minden lehetséges dolgot megkérdez Gyulától, ami a terhes nőt érdekelheti, diéta, laborleletek, mennek ultrahangra, császár előnye-hátránya stb. emellett Gyula még rendel is két helyen, néha arról is mesél, hogy az ott beeső nők miről kérik ki a véleményét, vagy mi bajuk van. Ezekről a témákról nagyon részletesen, okosan, kellő szakmai megalapozottsággal értekezik nekünk. Tényleg rengeteg dolgot megtudunk a terhességről és nagyon hiteles. Külön szeretem, ahogy az otthonszülésről kifejti a véleményét, mindenféle sárdobálás és hatásvadászat nélkül. 

Emellett épp ebben az időszakban felújítják a házukat, ami meg számtalan vicces helyzetet eredményez, és a magyar egészségügy mellett a magyar építőiparról is kapunk egy nem túl hízelgő képet.

Műfaját tekintve mondjuk legyen ismeretterjesztő regény, néha eléggé egy blogra emlékeztet, máskor meg az Élet és tudományra, csak végig nagyon vicces. Vicces, okos, szórakoztató. Máris ilyen könyvet akarok írni a pszichiátriáról.    

13 komment

Címkék: terhesség Csermely Gyula

A bejegyzés trackback címe:

https://isoldeolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr345587128

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

20867 2009.08.20. 18:25:55

"Te tényleg jelentkezel a mozgásterápiás csoportomba? - kérdeztem csodálkozva. Férjem megismételte a riasztó bejelentést."

17686 2009.08.21. 12:39:31

"Neked tényleg marslakók sugároznak rádiójeleket a fogtömésedbe épített mikrocsipen keresztül?" - kérdeztem csodálkozva. Férjem megismételte a riasztó bejelentést.

52378 2009.09.17. 21:38:03

Ezt a könyvet épp most rendeltem meg a bookline-tól, hasonlóan az előző körülbelül tízhez, amit a Te olvasónaplót hatására vettem meg és olvastam el. És mindegyik tetszett, köszönöm, hogy írtál róluk.

csermely gyula 2009.09.29. 13:02:25

Isolde, kösz Gyula

mamacka 2009.10.28. 12:37:49

Rettenetes ez a könyv! Ilyen önelégült, gőgös, magamutogató orvost jól szájon kellene vágni és nem ajnározni! Pont a lényeget nem érti, vagy érti de annyira gőgös, hogy nem érdekli senki más csak saját maga... nemhogy kiveszi az irányítást a nő kezéből de még csak nem is engedi, hogy az egyáltalán próbálkozzon. Hol van a szülő nő méltósága! különösen felháborító, hogy a saját feleségéről beszél. Ez szerintem cseppet sem humoros, vagy jópofa, hanem felháborító. Kikérem magamnak ezt a stílust. Egy harmadik gyermekét váró édesanya.

olvaso 2009.10.28. 15:46:35

Mamacka, kár, hogy nem a könyv, hanem az Éva magazin és az egyik otthonszülős topik alapján ítéled meg mind a könyvet, mind az embert. Nem baj, hogy nem tetszik a beharangozó, nem baj, hogy nem tetszik ahogyan az oltásról beszél, de a teljességhez azért hozzá tartozott volna, hogy odaírod: bár nem olvastam az egész könyvet és még sosem találkoztam ezzel az emberrel személyesen, de... Egy háromgyerekes anya. (Bár én olvastam a teljes könyvet és személyesen is ismerem ezt az embert, hiszen sok-sok éve Ő a szülész-nőgyógyászom.)

17686 2009.10.28. 17:16:14

mamacka: ebben nem értünk egyet, nekem épp úgy tűnt a könyvet olvasva, hogy alaposan tájékoztatja a betegeit és nem veszi ki a kezükből az irányítást. Nem is nagyon értem, mi lehetett a könyvben ennyire felháborító számodra.

olvaso 2009.10.29. 08:01:30

Isolde, mint már említettem, egy otthonszülős fórum topikban jutottak el oda a nők, hogy szörnyeteggé kiáltsák ki a doktor urat. A könyvet nem olvasták (csak egy valaki, Ő viszont pozitívan ír róla). Innen: http://www.evamagazin.hu/letkerdes/2550_apas_szules_szulesz_apaval.html "tudják", hogy (szerintük) mi van a könyvben. Ugyanis mindeki azzak jön, hogy no, elolvastam én is az Éva magazin cikkjét... Majd idézgetnek szövegkörnyezetéből kiragadott kisebb részeket és saját szájuk íze szerint adnak annak jelentést. Ahelyett, hogy idéznék a teljeset. Majd kikiáltják szörnyetegnek. És a csordaszellem azt "kívánja" meg, hogy közösen szidják. Még az is el tudom képzelni, hogy ez nekik jó. De a casus belli nem is a könyvről megjelent cikk volt, hanem a Narancsban megjelent otthonszülős cikke. (Még be is szkennelték.) Aztán előjött az is, hogy támogatja az H1N1 oltás kismamáknak való beadását. Húúú, ezek abban a körben nagyon csúszós terepek ám. Úgyhogy Gyula doki sok mínusszal indult, mire az Éva magazin cikkéhez jutottak. Hogy mi motiválja őket, abba nem mennék bele. Mert nem asztalom és igazán szólva nem is érdekel. Először felháborított, hogy úgy szidják, hogy SEMMIT nem tudnak pont azokról a dolgairól, amik miatt szidják. Majd 10, 9, 8, 7 ... és inkább nem írtam. Olaj lett volna a tűzre, nem víz az eloltáshoz. Mivel az egy korlátokkal nyilvános fórum topik (a legalább 100 hozzászólással rendelkező regisztrált tagok láthatják csak ), azt gondoltam, ha nincs jobb dolguk... De egy teljesen nyilvános blogban alaptalanul rágalmazni, az azért más kategória. Amúgy a doktor úrnak nincs szüksége arra, hogy bárki is megvédje. Ám az alaptalan és rosszindulatú vád túlmegy azon, hogy valakinek egy ember szimpi vagy sem.

csilla 2009.11.13. 21:11:01

sajnos mamackával kell egyetértenem, és semmi közöm az otthonszülős topikokhoz. végtelenül önelégült az írói hang, és ez a fajta humor engem kiborított. pont ilyen dolgok miatt nem szeretnek sokan bizonyos nőgyógyászokat.

Sára 2010.05.18. 14:58:03

A könyvet még tavaly vettem, a Férjemnek, mert babát vártunk...sajnos nem sikerült jól a dolog, így nem kapta meg...Én belenéztem és már akkor is jónak ítéltem meg.Most ismét aktuálissá vált az ajándék és mindketten el is olvastuk, egy szuszra!:)) Rendkívül jól sikerült , érzelmes de vicces, nagyon jól elmagyarázza a felmerülő problémákat várandósság idejéből. Én csak azt nem tudom, hogy az írónak , hogy van ennyi energiája?! :))Egy napjába több napnyi tevékenységet véltem felfedezni!:) Sok sikert kívánok Neki, a könyvet köszönöm!:))Mindenkinek ajánlom és a folytatás?:)) Sára

Sára 2010.05.18. 15:08:10

Szerettem volna az előttem szólókhoz is hozzászólni. mamacka!Szerintem nem kell mindenkinek tetszeni. Attól, hogy valaki másként él mint te, lehet jó úgy is.Komolyan is lehet gondolkodni a vicc mögött,sőt... A Feleségével nekem partnerinek tűnt a viszonyuk,semmi esetre sem éreztem degradáló nyilatkozatokat erre vonatkozóan. A páciensekkel úgy láttam úgy viselkedik, ahogy igénylik. Akinek mélyreható tudományos háttér kell, annak azt ad, aki laza stílusra vevő, azt kap. Én személyesen nem ismerem egyébként de azt hiszem ki tudnék jönni vele.Pedig utálnám ha beszólna a terhességi súlygyarapodásom miatt-hiába van igaza de mindig 14 kg-t hízok...és a munkám sem olyan amit a terhesség 34. hetéig tudnék végezni-egész nap vezetek, tárgyalok-ennek ellenére nem vagyok táppénz csaló...De ilyenek vagyunk, ez így jól is van. Ja, 4.gyermekét váró édesanya...:)

oldi 2010.05.25. 22:12:27

Kedves isolde, ezt a könyvet is az ajánlásod hatására olvastam el, és nem bántam meg. Őt választottam orvosomnak az írása alapján, és ha Isten is úgy akarja, október végén nála szülök:). Köszönöm:).

Barbara 2010.06.17. 18:22:11

Én a második gyerekemet szültem Csermely Gyulánál, s a terhesség alatt olvastam a könyvét. Lehet, hogy nem jön be mindenkinek a stílusa (nálam nyerő), de attól még amiről ír, az sok hasznos információt ad, s ráadásul nem tankönyvszagú, száraz tényleírás. A kismama súlygyarapodásával kapcsolatban pedig csak egy gondolat, vajon melyik kapcsolat a tartósabb, ahol a férj a feleségre mosolyog, hogy edd meg még azt a fánkot nyugodtan, majd leadod (ha egyáltalán akarod) azt a 25-30 kg a szülés után, vagy ha értelmesen és őszintén tud beszélni egymással a két fél, s nem később borul a bili. Biztos van mindenkinek a környezetében hasonló példa. Egyébként nekem különösen tetszett, ahogy az emberek viselkedését figyeli, s megérti, empatikus készsége kenterbe veri jónéhány pszichológus hallgató társam képességeit.
süti beállítások módosítása