HTML

isoldeolvas

Friss topikok

Címkék

analízis (10) antipszichiátria (1) Arsan (1) Austen (1) Auster (9) Baddeley (1) banks (2) Barabási (1) Baricco (2) Bauer (1) Baxter (1) Bentall (2) Bester (1) Bloom (1) Bradbury (1) Brautigan (1) Brown (1) Chandler (1) Changeux (1) chicklit (2) Csepe (1) csermely (2) Csermely Gyula (1) Csíkszentmihályi (1) Cunningham (1) Dahl (4) Dick (1) Dylan (1) Edwards Jones (1) életrajz (3) Ellis (1) eroszak (2) Evans (1) Fable (3) fantasy (10) Fejős (1) film (1) Firefly (2) flow (1) Füredi (1) Gaiman (9) Gordon (1) Grahame Smith (1) Grimwood (1) Gyacsenko (1) Haddon (2) halozat (2) Hamilton (1) Herczog (1) Herman (1) Hobb (1) Hoffmann (1) Hornby (1) Huszár (1) Huxley (1) Hyperion (2) interperszonális (1) jóga (1) Karterud (1) Kehlmann (1) kepregeny (2) képregény (1) Kesey (1) Kinsella (8) kognitiv (7) Kosza (1) krimi (4) Kullmann (1) Laurie (1) Lázár Ervin (1) Lehane (2) Lelord (3) Lénárd (2) Lurija (1) Malan (1) Marquez (1) Maynard (1) McAffrey (1) McCullough (1) Mero (1) Miller (1) Mitchell (1) Moore (7) Morgan (3) Mórotz (1) mozgásterápia (2) Murakami (1) Nemeth (2) Niffenegger (3) onsegito (1) Orlean (3) Pelevin (1) Perczel (1) Perez Reverte (1) pratchett (4) pszichiátria (1) pszichoterápia (5) pszichoterapia (22) Racsmany (3) Rados (1) Raffai (1) rehab (2) Ross (1) Salinger (3) Schatzing (1) sci fi (28) séma (1) shopaholic (5) Simmons (2) Smiles (1) Steinhauer (3) Stern (2) Sullivan (1) szelfpszichológia (1) Szendi (2) Szerb Antal (1) Szőnyi (1) sztrugackij (7) tankönyv (5) Tényi (1) terhesség (2) Tokaji Zsolt (2) TothKrisztina (1) Townsend (1) trauma (2) Tringer (2) utikonyv (1) vancsa (1) Vian (1) Vígh (1) Waltari (1) Yalom (3) Young (1) Zafon (2) Zelazny (1) zene (1) Zsoldos (1) Címkefelhő

Neil Gaiman: The Graveyard Book

2009.10.23. 16:09 isolde

Amikor Gaiman itt volt Magyarországon, és vettem neki magyar népmeséket és rajongtam, akkor mesélte, hogy lesz ez az új regénye, a temetős. 

Az első oldalakon egy bérgyilkos késével kiirt egy családot, egyedül a hiperaktív, épp hogy járóképes kisfiú menekül meg. (Nem az első eset a világirodalomban, hogy hiperaktív figyelemzavar menti meg a fiatal főszereplőt a biztos haláltól, gondoljunk csak a kis Vukra). A kisgyerek tehát ahelyett, hogy ágyában maradna, kimászik onnan és az utcán bóklászik, elbóklászik egészen a temetőig, kihagyva így a vérfürdőt. 

A temetőben meg jószándékú holtak veszik pártfogásukba és neveli fel,  gyakorlatilag egy Maugli-történet, csak a dzsungel lakói helyett halottak (kísértetek) vannak, és időnként néhány vámpír vagy a sátán kutyája is becsúszik. A kisfiút Bodnak nevezik el (a Nobody becézése) és szépen felnevelik a holtak, ezalatt mindenféle kalandokba keveredik, megismerkedik egy (élő) lánnyal, valamint lassan kiderül az is, kik és miért nyírták ki a felmenőit. Csomó vicces helyzet adódik abból, hogy Bod sírfeliratokon tanul meg olvasni, és viszonylag kevés ismerettel rendelkezik a való világról, pedig szigorú orosz nevelőnője is van.

"Name the different kinds of people," said Miss Lupescu. "Now."
Bod thought for a moment. "The living," he said. "Er. The dead." He stopped. Then, "....cats?" he offered uncertainly.

A temetős környezet ellenére ez volt az egyik legkevésbé ijesztő Gaiman-könyv, amit olvastam, a történet nem túlzottan fordulatos, inkább kiszámítható, és feleannyira sem bizarr vagy morbid vagy nyomasztó, mint pl. a Coraline. Egynek jó volt, hangulatos, a húgom szerint téli könyv (konkrétan visszaadta nyáron, mert "ezt nem lehet nyáron olvasni, ez téli könyv", ami nem tudom, mit jelent, de találónak érzem). 

7 komment

Címkék: Gaiman

A bejegyzés trackback címe:

https://isoldeolvas.blog.hu/api/trackback/id/tr315587107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Encsi 2009.10.25. 22:50:47

Hmm, én az "egynek jó volt"-nál azért magasabbra tenném. Szerintem semmivel nem volt kevésbé fordulatos, mint a Coraline pl (vagy csak én nem tudok előre kiszámítani semmit, ez is lehet...), de valahogy itt sokkal jobban ki vannak fejtve az egyes karakterek, ezért (is) színesebbnek tűnt mesélés szempontjából, mint a C. Számomra, persze :)

127043 2009.11.13. 20:03:43

"Amikor Gaiman itt volt Magyarországon, és vettem neki magyar népmeséket és rajongtam, akkor mesélte, hogy lesz ez az új regénye, a temetős." és erről meséltél akkor a blogodban? Mert ez határozottan nagyon izgalmasnak hangzik, de nem emlékszem hogy olvastam volna róla :)

17686 2009.11.14. 10:21:31

kai: az volt, hogy interjúzott vele az index, és az ismerősöm az újságíró, és megkért, hogy vegyek könyveket Gaimannek, úgyhogy vettem egy népmeséket meg a Pendragon legendát angolul, és elküldtem az újságíróval, és aztán a dedikáláskor megkérdeztem Gaimantől, hogy tetszettek-e neki, és mondta, hogy nagyon örült, mert szereti a különféle országok népmeséit, és már a felénél tart. Írtam róla itt: http://isolde.hu/archives/2007/06/30/Breaking_news/ http://isolde.hu/archives/2007/07/05/Mind_the_gap/ Itt meg a szóban forgó indexes interjú: http://index.hu/kultur/klassz/ngaiman772/

127043 2009.11.14. 10:37:06

Köszönöm a linkeket! Ez tényleg nagy élmény lehetett! akkoriban nem olvastalak még ezért nem is tudtam :)

pogácsa 2009.11.17. 19:14:52

"ismerősöm az újságíró" ez aranyos :)

tapsi 2010.01.10. 21:57:23

Végül is az ismerőse :D Nekem Miss Lupescu a neve alapján sokkal inkább tűnt románnak, mint orosznak, de nem emlékszem rá, van róla szó, hogy történetesen orosz?

17686 2010.01.10. 22:36:09

tapsi: nekem orosz rémlik, de simán lehet, hogy csak én találtam ki, tényleg román neve van.
süti beállítások módosítása